4.Történelmi áttekintés


Egy kis történelmi áttekintés

A hazai rendorség régebben radaros-rádiófrekvenciás- készülékekkel mérte az autók sebességét.

Majd a lézeres sebességméroket kezdte használni, melyeket a háromlábú álványról használták. Mostanában egyre több, civil gk,.ból

mérnek közelről is.
Ezek, maximum 900-1800 méterrol voltak képesek bemérni a közeledo autók sebességét.

Egy a hagyományos mobil és lézerdetektor, amelyek 3000 méterrol is képesek voltak érzékelni és jelezni a lézert, megfeleltek az akkori igényeknek. 

Volt lehetoség az esetleges lassulásra, mivel a gyors autókra ismét rámértek, mégegyszer, amikor a rendszám is látható-dokumentálható, /80 ill.120 méternél./

Mivel 2003 decembere óta legálisan használható hazánkban a radar és lézerdetektorok, a hatóságok egy újabb mérési módot alkalmaznak.

Ennek a lényege az, hogy jelölt és civil -polgári-, személygépkocsikból is, az anyós ülésre helyezett Fámákkal és az S C S 101 típusokkal, közelrol is mérnek a rendorök. / 300-400 méter/ Ekkor a mobil detektor nem képes érzékelni a lézert mivel ekkor még olyan keskeny a lézer nyaláb, hogy nem ér fel a muszerfalon elhelyezett detektorig. / 90 cm/

De ha netán érzékelné is, ekkor már nincs lehetoség a lassulásra, mivel már látható a rendszámunk.

Ezt a mérési módot, csak az új csúcs technika, az LT-400 típusu lézer Jammer blokkoló tudja elhárítani.

Ennek a lényege, hogy amint lézert érzékel, tized másodpercen belül visszahat a bejövo jelre.
Így a rendorségi, méro készüléknél nem jelenik meg a bemért autó sebessége 7 másodpercig.

Ennyi ido van az esetleges lassulásra. 

Ez alatt, hang és fényjelzés figyelmeszteti a vezetot a lézeres mérésrol.

Továbbá a lézeres bemérok, csak egyharmadába kerülnek, mint a régi radaros készülékek.

A Fáma I,-II,-III, és az új  S c s 101 típusok hazai gyártmányuak. 

A fentiek miatt, javasoljuk a lézer bolokkolók használatát.

2017  www.radar-tech.hu